Nincs bejelentkezve | Belépés | Regisztráció
„1996 karácsonya előtt a buszt nem sikerült elhozni, az akkori műszakis nem vette át.
Januárban került le Egerbe. A busz sárgán jött le a futószalagról. Fényképezték akkor is. Hazahozták és Egerben kapta meg a zöld csíkokat. Nullás revízió előtt lemosták és beázott, a hátsó és az első ajtónál, a hátsó üléssornál ömlött a víz. A busz visszakerült az EAGhoz, ez a kép akkor készült amikor a Volán elhozta ismét. Így történhetett az, hogy az állományba vételtől a forgalomba állásíg majdnem egy negyedév telt el (1997. 03.03-án állt forgalomba). Később a busz folyamatosan beázott, főleg amikor hó esett és olvadt a tetejéről. Az Egyediben süket fülek és széttárt karok voltak. Emiatt a tortúra miatt maradt el további szóló példányok beszerzése és ezért nem lett csuklós.
2005-ben az EAG-tól kiérkező technikus és mérnök első osztályúnak találta az országban futó azonos buszokhoz képest.
9 évnyi használat alatt a retarderrel volt többször baj, a légpárnákkal (állandóan engedte a levegőt), elektromos csatlakozók törtek el, rázódtak szét mindig. Szélvédő csere volt egy kőfelverődés miatt, valamint 2000 év elején egy autó futott bele az elejébe, homlokfaron történtek javítások. Az első kijelző ekkor sérült meg, utána nem soha nem működött tökéletesen. Másik tipikus hibája az oldalsó kijelző hibája. Dísztárcsa garnitúrát nagyjából háromszor kapott (gyártáskor, 1999-ben a szemlekor, 2003-ban), utána csak 1-1 darab pótlása volt. Kormány csere is volt, az eredeti nagyon gyenge anyagból volt, repedt és rossz volt a fogása. A leszállás jelző megnyomását követő kis csengető hang már az első évben elment. Bosszantó volt a hátsó ajtó állandó visszanyillása, nagyon érzékeny volt a gomb, nem volt visszajelzője, később az egyik villanyszerelő csinált hozzá. – T „
Továbbiakban nem tudok róla nyilatkozni, párszor volt hozzá szerencsém mint utas, de szemmel láthatóan lerobbant, sajnos rossz kezekbe került a busz.
Kedves "GDK-567"! Számomra nem derült ki a "véleményedből", hogy kitől idéztél, - ha már idéztél - de feltételezem, hogy a busz vezetőjétől, aki minden információját maximum az állomásfőnöktől szerezte és így nem lehetett objektív a véleménye. Nem akarom pontonként cáfolni, amiket itt összehordtál, de azt azért sajnálom, hogy ennyi év távlatából sem próbálsz meg "kilátni" a vezetőfülkéből.
Bár a fele sem igaz, de nem megyek bele a busz születése körüli huzavonába, viszont amiket utána soroltál, ahhoz 3 apró észrevételt tennék: az egyik, hogy ha a retarder, légpárna stb. problémákat a garancia lejárta után is (még ha drágább is) a Rábával intézték volna, akkor a megoldás szakszerű marad és nem válik sorozathibává. A másik, hogy pl. az ajtónyitásnak gyárilag van (javítható) visszajelzője, a kijelzőknek van szakszervize, a törött dísztárcsa körmöknek van utánpótlása - ha a "fogyasztó" is úgy akarja. De ha nem, akkor lehet még 10 évvel a gyártás után is mindezekért a gyártót fikázni - ráadásul mostmár nyugodt szívvel és tiszta lelkiismerettel, hiszen a gyártó már úgyis halott, ez csak az emlékének árthat.
Ajánlom, hogy próbálj meg 8-10 évet végigcsinálni mondjuk egy KingLong-gal és megígérem, hogy 2017-ben végigolvasom az arról leírt méteres hibalistádat is. Abban viszont biztos vagyok, hogy veled ellentétben még ma is nagyon sokan vannak azok, akik mit meg nem adnának, ha a következő 10 évüket egy ilyen, kicsit sárga, kicsit vizes, kicsit rossz kijelzős EAG-buszban tölthetnék!
Nekem is E95 om van, 97 es és nem adnám semmiért! !!!!
Kedves Erus!
Most olvastam a hozzászólásod, közel 6 év után. Az internet csodás világa.... ejha.
A pontokat amelyeket idéztem, egy már azóta elhunyt, a busz átvételekor az akkori Agria Volánnál regnáló vezérigazgató mondta, mesélte el, többször. Nekem is, másoknak is. Négyszemközt is, sokszemközt is.
Ez az Úr szerelmes volt az EAG termékekbe, vizionált csuklós E94G-t Eger helyi járatába, a különjárati flottába E99DD-t és hasonló finomságokat. Nem részletezném, hagyjuk is....
Az idézés többi része részben tőle, aki közel 3 évet dolgozott ezzel a remek kocsival. Sajnos nagyon leromlott állapotban vettem a kezeim közé az első hozzászólásom után 3 évvel, mint járművezető. Az ott leírtakat, amiben az autóbusz hiábait sorolom, jelen vannak és voltak 2011-ben is hatványozottan. Fél év alatt rendbeszedettem a műszakkal a kocsit, és ma is vígan gurulok az öreg hölggyel. Mert számomra az, egy hölgy. Gyeremekkorom kedvenc autóbusza, sokat álltam a vezető mellett 10-12 évesen és álmodoztam arról, hogy ezt a buszt vezetem.
Amikor rákrültem, sajnálkozva közölték, hogy hát kezdő vagy, ugyen nem a legsz@rabb kocsi, de tessék, ez van, az 567 a tiéd, vigyázz rá mert egyedi a busz..... én nem mertem vigyorogni akkor a főnök előtt....de gondolhatja mindenki egy gyerekkori álom.... 3 napig mostam a mocsokból a buszt, csak belül... kívűlről nem mertem nagyon mosatni mert egy próbálkozás után jött róla le a gyári fényezés előtűnt a fém... ajjaj.....
Én nem a gyártót fikáztam, nem is